Az elektronikus számla kibocsátás képességének megteremtése természetesen nem jelenti a jelenlegi számlázási metodikák illetve rendszer működésének alapvető módosítását, mindössze annyiban, hogy a jelenleg használt rendszert fel kell készíteni a számlaadatok fájlba történő nyomtatására. Természetesen ez azt is jelenti, hogy továbbra is megmarad a lehetőség, hogy a számlázás papír alapon történjen bizonyos partnerek esetében.
Az elektronikus számla előállításához szükséges információkat a számlakiállító alkalmazásból szükséges kinyerni oly módon, hogy a számlázás során választható opcióként megjelenik az elektronikus számla készítés funkció is a számla nyomtatás mellett.
Az e-Számla opciót választva a számlakiállító alkalmazásnak a számlaadatokat valamilyen strukturált fájlfomátumba, lehetőség szerint XML formátumú fájlba kell exportálnia.
Az XML fájlba exportált adatokat el kell juttatni a DigitDoc alkalamzás szerver részére. Az adatok küldése történhet egy web szolgáltatás meghívásával, illetve abban az esetben ha a számlakiállító alkalmazás Ms Windows operációs rendszeren működik, úgy a DigitDoc rezidensen futó Windows alkalmazásának használatával is, mely konfigurálását követően folyamatosan figyeli a beállított könyvtárat és az oda elmentett fájlokat automatikusan továbbítja az alkalmazás szerver felé.