Az elektronikus aláírás használatával kapcsolatban általában elmondható, hogy az elektronikus kommunikáció során, az üzleti folyamatokban és az ügyintézés bármely területén felhasználható, főként mivel dokumentumaink jellemzően már ma is elektronikus formában készülnek.
Ahogy korábban már említettük a dokumentumok digitális hitelesítése mentesíthet bennünket a dokumentumok kinyomtatása, kézzel történő aláírása, postán vagy faxon történő továbbítása, illetve a dokumentumok több példányban történő megőrzése, lefűzésének feladata alól, mely nem kevés költséget jelent.
A fentiek mellett azonban szeretnénk néhány kézzel fogható példát mutatni, melyek már hazánkban is működnek és használják ki az elektronikus aláírásból származó előnyöket:
Tapasztalataink szerint a dokumentumok digitális hitelesítése a gyakorlatban egyre inkább elterjedtté válik a hazai üzleti életben a nagyon közeli jövőben, hiszen a vállalatok informatikai felkészültsége egyre inkább lehetővé teszi, hogy bizonyos feladatokat automatizáljanak és digitalizáljanak, ezzel nem kevés költséget megtakarítva. Az egyik ilyen nagyon jellemző terület a vállalati számlázás, hiszen ma már minden adott ahhoz, hogy számláinkat elektronikus formában készítsük és küldjük meg vevőink felé.